Første gang, jeg så på Rie’s navn, var da jeg arbejdede som kommunikationschef i Brøndby IF. Vi skulle bruge inspiration til en ny, energisk, følelsesladet og samtidig kommerciel stil, og fandt i den forbindelse ét af hendes billeder på nettet. Vi blev med det samme fascineret af hendes måde at fange alt det, der gør en oplevelse levende og nærværende, og tog kontakt. Jeg har siden da arbejdet sammen med Rie i forskellige sammenhænge – en årrække i Brøndby IF, hvor hun ud over at levere fotos til digitale medier, magasiner og udsmykning også stod bag en af de første reelle web-tv kanaler i dansk klubsport. Jeg har siden benyttet Rie flittigt i både FC Nordsjælland og Endless Jewelry, og hver gang fået tilført vores visuelle kommunikation en ny dimension af energi, nærvær, følelser og skarphed i budskabet. Rie har sin stil og sine klare idéer til håndværket, men hun er samtidig i stand til at tilpasse sit udtryk til den specifikke opgave med øje for det underlæggende budskab.